PRZEPISY DLA WEGETARIAN I WEGAN___SLOWFOOD___SLOWLIFE___WARSZTATY KUCHNI WEGAŃSKIEJ___YOGA___INSPIRACJE

poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Wegańska tortilla.

Nie do wiary - jaka dobra;)
 Myślę, że każdy sobie poradzi - domowa tortilla to nic trudnego.
Do dzieła:)

























Potrzebujemy:

TORTILLA:
- 1 szkl. mąki pszennej
- 1 szkl. mąki kukurydzianej
- łyżka oleju
- łyżeczka soli
- ok. pół szkl. wody

Z podanych składników zagniatamy ciasto - nie sprawia żadnych trudności. Następnie dzielimy je na ok. 8 równych kawałków. Każdy rozwałkowujemy na okrągły, dosyć cienki placek. Placki smażymy na patelni teflonowej bez tłuszczu, do zarumienienia z obu stron. Układamy na dużym talerzu jeden na drugim i przykrywamy drugim talerzem, aby nabrały wilgoci i możliwe było zwijanie.

NADZIENIE:
W tym momencie pełna dowolność:)
U mnie była to sałata z pomidorami, sparzonym brokułem, prażonym słonecznikiem i cebulką. Wszystko polane wegańskim majonezem
Można przygotowań również nadzienie na ciepło. Np. w stylu meksykańskim, czyli sos pomidorowy, cebulka, pieczarki, fasolka czerwona, kukurydza i dużo ostrej papryki:)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Dzięki Ci za przepis na te tortille :) Dzisiaj rano już je przygotowałam, żeby przy okazji obiadu mieć mniej roboty. Podam z marynowanym tofu, grillowanymi warzywami i hummusem :) Bardziej do zagryzania niż do zawijania, bo tak właśnie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, mimo, że zrobiłam tortille zgodnie z przepisem i trzymałam pod przykryciem - wyszły trochę sztywne i twarde - ciężko było je zawinąć w wrapa. Co mogłam zrobić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, nie mam pojęcia. Może leżały zbyt długo? Ja wykorzystuję je od razu. Ale one nigdy nie są tak idealne do zwijania, jak sklepowe - za to zdrowsze :)

      Usuń